Locatarii unei scări de bloc din centrul Slatinei sunt revoltați pentru că nu au gaze de 24 de ore: „Își bat joc de noi, avem copii mici”. Ce spune furnizorul

Locatarii scării B din blocul FA21 de pe Bulevardul A.I Cuza din Slatina (blocul din spatele vânzătorilor de flori din centru) au ieșit vineri, 5 martie, în fața imobilului, fiind nemulțumiți că nu au gaze de 24 de ore. Un vecin a anunțat furnizorul că sunt scurgeri de gaze. În urma sesizării, o echipă s-a prezentat la fața locului și a oprit furnizare și a sigilat conducta. În afișul pus pe ușa de la intrarea în scară scrie că au fost constatate pierderi de gaz pe casa scării. 

Oamenii spun că nu au fost anunțați despre ce se întâmplă și nu știu cum să rezolve problema, mai ales că mulți au copii mici și nu au căldură. Mai mult de atât, nu au încredere în cel care a făcut sesizarea.

„Își cam bat joc de noi, avem copii mici. Se zice că ar fi venit o echipă de la furnizorul de gaze și ar fi constatat pierderi de gaz. Problema este că echipa s-a deplasat la sesizarea unui cetățean, care s-a mutat într-un apartament. Se pare că domnul lucrează la o firmă în domeniu, care se ocupă cu montarea aparatelor de detectat gazul. Nu l-au anunțat nici măcar pe el, care a sunat, au verificat ei ce au verificat, nimeni nu a fost de față. În final, au închis alimentarea de la scară fără să ne comunice nimic oficial. Noi sunăm și își bat joc de noi, ne spun că trebuie să montăm două aparate. Nimeni de pe scară nu are gaz, nimeni nu a fost de față. Ei ne spun să luăm legătura cu firmă autorizată, ne spun că nu este treaba lor să monteze senzorul. Nu știu câți vecini au sunat la ei!? De aproape 24 de ore nu avem gaz și nici nu sunt șanse să avem. Cred că acest week-end va trece așa. Nu ne-au spus ce problemă avem. Au pus la scară un afiș și ne spun că opresc gazele din 4 martie, de la ora 17.30, fără a mai fi un alt termen. Avem copii mici, se răcește vremea, nu merg centralele. Refuză să mai trimită o echipă să vedem și noi ce constată, să fim acolo”, a precizat un locatar nemulțumit.

Locatarii sunt pe cont propriu. Ce spune furnizorul

Reprezentanții de la Distrigaz SUD Rețele au precizat că locatarii trebuie să ia legătura cu o firmă autorizată care trebuie să verifice întreaga instalație și să remedieze problema. Până nu se vor mobiliza și nu vor remedia problema, vor avea gazele oprite.

„S-a sigilat pentru siguranța în exploatare, după care locatarii trebuie să contacteze o firmă acreditată ANRE care verifică unde este defecțiunea, se remediază, se face probă de presiune pe toată instalația. Fișa de revizie împreună cu procesul verbal de remediere defect, cu buletinul de sigilare întocmit de agentul constatator se depun la Distrigaz SUD Rețele cu număr de înregistrare și atunci persoana de contact  de la asociația de proprietari, că este o instalație comună, solicită punerea în funcțiune în urma remedierii defectului. Dacă s-a înregistrat un incident cu miros de gaz aceasta este procedura. Probabil că persoana care a anunțat incidentul știe despre ce este vorba, a fost anunțată de agentul de intervenție. Se mobilizează cu toții (n. red. – locatarii) și rezolvă problema”, a spus Mariana Stanciu, reprezentant Distrigaz SUD Rețele.