Polițiștii au explicat care sunt „șoselele morții” din Olt. Tița: „Am sancționat opt factori de răspundere și am întocmit un dosar penal”

Cele mai multe accidente grave din județul Olt au avut loc pe DN65, care leagă Craiova, Slatina și Pitești, șoseaua fiind parte din drumul european E574. Totodată, probleme mari sunt și pe DJ546, șoseaua ce străbate localitățile: Dăneasa-Drăgănești-Olt, Mărunței, Coteana, Brebeni, Valea Mare, Slatina, Curtișoara, Teslui și Verguleasa.

Șeful Serviciului Poliţie Rutieră Olt, Cristian Tiţa, a precizat că pe șoselele DN65 și DJ546 au fost cele mai mari probleme, fiind înregistrate accidente grave în urma cărora au murit mai multe persoane, fie că vorbim de pietoni, fie că vorbim de ocupanți ai autoturismelor ce au străbătut zona. Polițiștii olteni spun că există o relație directă între valorile de trafic mari și numărul accidentelor grave de pe cele două șosele. Adică sunt cele mai circulate șosele din județul Olt, pe care s-au înregistrat și cele mai multe accidente soldate cu morți.

„Drumurile cu probleme, și este logic răspunsul, sunt cele unde sunt și cele mai mari valori de trafic, în speță DN65, E574, este drumul național cel mai important din județul nostru care face legătura între Dolj și Argeș, și, totodată, la nivel județean, DJ546 drumul care plecă din zona de est a județului, zona limitrofă cu Teleorman, și ajunge în zona de nord, zona Verguleasa. Este drumul care trece prin Drăgănești, Mărunței, Coteana, Brebeni și urcă spre Curtișoara, Teslui, Verguleasa. Aceste două drumuri sunt drumurile pe care am avut cele mai multe evenimente rutiere și cu consecințe grave. Aceste două drumuri ne-au creat cele mai multe probleme, acolo unde situația a impus de fiecare am luat și măsura sancționării administratorului drumului public”, a spus Cristian Tița.

Din cauza neregulilor, opt factori de răspunde au fost amendați, în prima jumătate a acestui an. Mai mult de atât, o firmă care derula lucrări nesemnalizate, în zona Corabia, s-a ales cu dosar penal.

„În ceea ce privește sistematizarea, atât pe orizontală, cât și pe verticală, cât și anumite deficiențe identificate de către colegii mei, fie polițiști rutieri sau de la Ordine publică, pentru că și ei au posibilitatea să constate, de fiecare dată, pe aceste două drumuri nu au fost probleme majore legate de marcaje sau partea carosabilă, dar, în primele șase luni, am sancționat opt factori de răspundere, sancțiuni contravenționale. Totodată, am întocmit un dosar penal unui factori de răspundere pe zona Corabia, unde au fost identificate mai multe probleme. Este vorba despre o societate comercială, ce derula activități în zona respectivă nesemnalizate, plus blocarea părții carosabile fără a deține avizul poliției. Un accident mortal general strict legat de problemele de drum nu am avut. A fost o sesizare a unui cetățean”, a mai precizat Tița.

Un grav accident rutier a avut loc pe 26 iulie, pe raza localității Optași, unde un autoturism și un tir s-au lovit frontal. Un adolescent de 16 ani și bunicii săi de 60 și 61 de ani, toți trei pasageri în autoturism, au murit pe loc.

Potrivit bilanțului IPJ Olt, în prima jumătate a acestui an, pe drumurile din judeţ, s-au înregistrat 56 de accidente grave, soldate cu 19 persoane decedate şi 46 rănite grav şi 150 accidente uşoare, soldate cu 192 de răniţi.

Printre cauzele generatoare de accidente rutiere grave, cele mai frecvente sunt: viteza (11 accidente grave), indisciplina pietonilor (10 accidente grave), neacordarea de prioritate vehiculelor (6 accidente grave).