Senatorul Siminica Mirea, reacție după ce un supermarket a renunțat la casieri: „Este o jignire la adresa clienților”

Senatorul Siminica Mirea a reacționat la decizia unui supermarket de a renunța la casieri. Parlamentarul social-democrat a precizat că este o jignire la adresa clienților, care acum sunt obligați să efectueze singuri sarcinile ce înainte erau efectuate de către angajați.

„Decizia lanțului de magazine Auchan de a elimina cu totul casierii este profund greșită, atât din perspectiva locurilor de muncă, cât și din perspectiva clienților acestor lanțuri comerciale. Acest lucru este o jignire la adresa clienților obișnuiți, care acum sunt obligați să efectueze singuri sarcinile care erau de obicei îndeplinite de către casieri”, a arătat Siminica Mirea.

Totodată, senatorul de Olt a venit cu trei propuneri, printre care deducerea unei sume din factura finală a clientului, ca o formă de compensație pentru prestația sa în beneficiul magazinului.

„Pentru a combate această politică comercială greșită, propunem trei posibile soluții la nivel legislativ. În primul rând, putem introduce un impozit pe fiecare casă de marcat fără casier, așa cum s-a procedat în Belgia într-o situație similară. În al doilea rând, putem propune deducerea unei sume din factura finală a clientului, ca o formă de compensație pentru prestația sa în beneficiul magazinului, atunci când efectuează auto-scanarea produselor. În sfârșit, putem adopta o lege care să asigure un număr minim de reprezentanți ai magazinului la un anumit număr de case de marcat, astfel încât clienții care se descurcă mai greu cu auto-scanarea produselor să primească ajutor și îndrumare.

Aceste soluții sunt necesare pentru a proteja drepturile și interesele clienților și ale angajaților din domeniul comerțului. Alături de colegii mei social-democrați, ne vom uni forțele pentru a face față acestei probleme importante și pentru a promova o politică comercială echitabilă”, a spus senatorul Siminica Mirea.