CNAIR a scos la licitație contractul de execuție pentru reabilitarea Podului Olt

Podul rutier de peste râul Olt, de la intrarea în municipiul Slatina dinspre Craiova, ar putea să intre în reabilitarea, lucrările constând în înlocuirea plăcii de beton, reparații la nivelul suprastructurii podului, lucrări de reparații la nivelul căii pe pod și lucrări de reparații la nivelul rampelor.

Astfel, CNAIR a scos la licitație contractul de execuție „Pod rutier peste Olt la Slatina”, pe Drumul Național 65 – European 574, kilometrul 48 + 570 metri.

Drumarii s-ar putea ocupa de ampla lucrare de la Podul Olt în conditiile in care Drumul Expres a preluat traficul de tranzit.

.„Având în vedere faptul că în prezent realizarea Drumului Expres Craiova – Pitești a preluat în mare măsură traficul de tranzit, se propun lucrări de reparații ale podului existent, cu păstrarea clasei «E» de încărcare. Lucrările se vor realiza cu închiderea circulației pe pod și direcționarea fluxurilor spre podul peste Olt realizate pe Drumul Expres Craiova – Pitești, sector cuprins între nod rutier de la kilometrul 35+700, intersecția cu DN 65 Găneasa – Piatra Olt, și nod rutier de la kilometrul 57+720, intersecția cu DN 65 Valea Mare. Lungimea traseului este de aproximativ 22 de kilometri. Mutări și protejări de instalații: Se vor reloca/proteja două conducte de apă aflate sub consolele de trotuar și rețelele de telecomunicații aflate pe pod deținute de Telekom”, arată CNAIR.

Durata de execuție a lucrărilor de reparații la podul rutier de peste râul Olt este de 12 luni, valoarea estimată a achiziției fiind de 22.599.917,51 lei, fără TVA.

În vara anului 2020, un consorțiul italian, care câștigase licitația pentru reabilitarea Podului Olt, a solicitat în instanță rezilierea contractului, deși autoritățile semnaseră ordinul de începere a lucrărilor. În cele din urmă, constructorul italian a obținut anularea contractului.

În ultimii ani, tot mai multe gropi au apărut în covorul asfaltic din Podul Olt, acestea fiind cârpite de drumari.