Un nou protest, la podul de la Verguleasa. „Avem doar promisiuni, dar nu se face nimic. Râd de noi”

Localnicii din comuna Verguleasa, județul Olt, organizează un nou protest pe 25 iunie, chiar la podul de peste Râul Olt din localitatea lor, ce a fost închis de autorități în martie.

Oamenii sunt în continuare nemulțumiți și spun că autoritățile fac doar promisiuni, fără să demareze ceva concret.

„O să încercăm să mobilizăm cât mai multă lumea, pentru că toți sunt nemulțumiți, vom distribui pliante, pe 25 iunie, organizăm un nou protest, în intervalul 11.00-15.00. Nu s-a întâmplat nimic, nu s-a luat nicio decizie cu acest pod. Avem doar promisiuni, dar nu se face nimic. Cred că râd de noi, podul stă închis din martie. Acolo a fost construit un podeț ilegal, astăzi am fost să depun și o plângere penală la procuratură, dar sunt în grevă și o să o trimit prin poștă. Protestul este aprobat pentru 200 de persoane, oamenii sunt nemulțumiți”, a spus Eugen Ionuț Medințu, unul dintre organizatorii noului protest.

Zeci de persoane au protestat la începutul lunii mai, în fața Prefecturii Olt, împotriva deciziei autorităților de a închide podul de peste Râul Olt, dintre Drăgășani (județul Vâlcea) și Poganu, comuna Verguleasa (județul Olt). Oamenii spun că drumul pe care îl parcurgeau în șapte-opt minute este făcut acum în mai bine de o jumătate de oră, pe rutele ocolitoare puse la dispoziție de autorități. Întreaga comunitate este afectată de închiderea acestui pod, iar oamenii din zonă vor să vadă expertiza tehnică în urma căreia s-a luat această decizie.

Pe 21 martie, CNAIR a dispus închiderea circulației pe acest pod, stabilind ruta ocolitoare: DN64 (Drăgășani) – DJ678C (Orlești) – DJ678 (Buciumeni) – DN67B (Câmpu Mare).

DRDP Craiova a lansat, la începutul lunii mai, o procedură simplificată pentru efectuarea unei expertize la podul de la Poganu (comuna Verguleasa), care leagă județele Olt și Vâlcea. Din expertiză trebuie să reiasă măsurile de punere în siguranță prin care circulația rutieră poate fi reluată pe pod măcar pentru mașinile cu o greutate de cel mult 3,5 tone. Nu se cunosc încă detaliile din noua expertiză realizată.

În paralel, CJ Olt a aprobat documentația tehnico-economică pentru obiectivul de investiții „Construire variantă de circulație peste contracanal, pe DJ648A”, la Verguleasa.

Astfel, se încearcă construirea unui pod de 6 metri lățime și 10 metri lungime, din cinci tuburi în baterie, cu două baterii fiecare tub, având diametrul de 1.500 mm, peste contracanal mal stâng.

Valoarea totală a investiției cu TVA este de 1.005.697 de lei, durata de execuție fiind de trei luni de la data emiterii ordinului pentru începerea lucrărilor, sursa de finanțare fiind bugetul local al județului Olt.

sursa foto: facebook CNAIR