Lucrările de reabilitare de la Podul Olt, de la intrarea în municipiul Slatina dinspre Craiova, se lasă așteptate, fiind într-o perpetuă avizare, investiția fiind gestionată de către DRDP Craiova.
Prezent joi, 9 noiembrie, la vizita de pe tronsonul III al Drumului Expres Craiova-Pitești, reprezentantul DRDP Craiova, Cosmin Petruț, a precizat că procedura privind reabilitarea Podului peste râul Olt este în derulare, fiind nevoie de o expertiză suplimentară, mai ales că au apărut probleme.
„Este în derulare, s-au făcut anumite modificări, având în vedere că am avut un proiect vechi, au apărut anumite probleme la pile (n. red. – picior de pod, sub formă de stâlp) și s-a cerut o expertiză suplimentară în CT-ul companiei. Deci, suntem în proceduri și până la urmă se va reabilita acel pod, dar au fost niște modificări și niște expertize”, a precizat directorul regional al DRDP Craiova, Cosmin Petruț.
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat că atunci când proiectul va fi gata din toate punctele de vedere, se va aloca finanțare și pentru reabilitarea Podului Olt.
„Orice lucrare de investiție nu poți să spui că e mai importantă decât alta. Acum, sigur, ne învățăm, și e foarte bine acest lucru, pentru că statul român a cam rămas dator față de cetățeanul român vreo 30 de ani în ceea ce privește infrastructura. Mai trebuie să vină cu multe statul ca să-și plătească din această datorie veche. Domnii de la DRDP, colegii de la CNAIR, în momentul în care vor avea un proiect care să stea în picioare, vom găsi sursele de finanțare. Să nu vă faceți probleme! Să știți că dacă ne uităm la bugetul CNAIR-ului din urmă cu doi ani și ne uităm la bugetul CNAIR-ului de acum, v-aș îndemna să faceți lucrul ăsta, să vedeți în ce mod a crescut acest buget. Și ăsta e un lucru care e absolut necesar să se întâmple și pentru anii viitori. Dacă vrei să ai lucrări și să se finalizeze drumurile expres, autostrăzile, lucrările de infrastructură, lucrurile acelea nu se fac cu muncă patriotică. A trecut acea vreme. Se fac cu finanțări, fie că vorbim de finanțări europene, și toate proiectele majore ale Ministerului Transporturilor, indiferent că vorbim de zona rutieră sau de cea feroviară, sunt cu fonduri europene, toate aceste lucrări trebuie să fie finalizate. Iar pentru asta ai nevoie de bani. Așa că din acest punct de vedere eu că CNAIR s-ar putea să fie printre ultimele instituții din țara asta care se pot plânge de bani, dar sigur că niciodată nu le ajunge, iar domnul director îmi spune de fiecare dată – mai avem nevoie”, a spus Grindeanu, joi, 9 noiembrie, când a vizita lucrările de pe tronsonul Valea Mare-Colonești, ce face parte din Drumul Expres Craiova-Pitești.