Primăria Slatina lansează două aplicații prin intermediul cărora pot fi obținute documente și se plătesc taxe. Proiectul eSlatina a fost finalizat

Primăria Slatina a finalizat Proiectul eSlatina, care aduce simplificarea procedurilor și introducerea de instrumente electronice pentru slătineni. Prin intermediul a două aplicații, Avansis Online și Avansis Mobile, slătinenii pot plăti taxe și impozite, pot depune petiții online sau pot solicita certificate fiscale, fără drumuri inutile sau stat la cozi, în fața unor ghișee. Totodată, pot fi efectuate plăți online pentru obținerea autorizației pentru circulația autovehiculelor cu o masă mai mare de 3,5 tone, doar accesând platforma Avansis. Aplicațiile pot fi utilizate permanent, iar accesul în sistem se face prin autentificare, pe baza unui indicator unic și a unei parole. Cele două aplicații nu sunt momentan publice, reprezentanții Primăriei Slatina și firmele ce s-au ocupat de acest proiect urmând să facă ultimele ajustări.

Prezent la conferința în cadrul căreia s-a anunțat finalizarea Proiectului eSlatina, de la Hotel Ramada Slatina, viceprimarul municipiului Slatina, Alexandru Berechet, a declarat că s-a reușit arhivarea online a 173 de metri liniari de dosare. Viceprimarul a spus că numărul persoanelor care fac plăți online a crescut de la aproape 1.800 la peste 5.400, în doar doi ani.

„De-a lungul timpului, v-am obișnuit cu proiecte mari, iar eSlatina abordează aspecte mai puțin evidente din cadrul administrației publice, și anume comunicarea cu cetățeanul în formă electronică. Din partea noastră, ca administrație, implică o adaptabilitate mai mare la schimbările procedurale și la trecerea activităților în mediul online. Proiectul eSlatina a avut drept rezultat arhivarea electronică a 173 de metri liniari de dosare, implementarea unui sistem de arhivare online a documentelor și o aplicație de plăți electronice și gestionarea electronică a documentelor. O mare parte din documentele din arhiva primăriei sunt în arhiva electronică, ceea ce înseamnă că putem răspunde mult mai repede solicitărilor, pentru că aplicațiile fac facilă atât identificarea documentelor, cât și modul de transmitere către cetățeni. (…) Plățile care se efectuau până acum la ghișeu pot fi făcute cu o mai mare ușurință prin intermediul aplicațiilor Avansis Online și Avansis Mobile. Pot să spun cu mândrie că am fost primul utilizator al acestei platforme. Ambele au fost dezvoltate de SC Triumf SRL și permit derularea mai multor operațiuni. În ultimii trei ani, cetățenii au utilizat cu succes instrumentele de plată electronice, oferite de Ghișeul.ro, iar angajații Direcției Economice au gestionat acest instrument eficient. Începând cu 2020, plățile online au luat amploare, astfel că de la 1.788 de plăți electronice în 2020, am ajuns la 5.424 în 2022, iar la 31 martie 2023 s-au înregistrat 4.190 de plăți electronice.  Pentru a ne asigura că angajații primăriei pot gestiona toate aceste instrumente, am organizat și cursuri de formare profesională (…)”, a spus viceprimarul Slatinei, Alexandru Berechet.

Managerul de proiect din cadrul Primăriei Slatina, Cristiana Șerban, a precizat că, prin intermediul acestor aplicații, cetățenii își rezolvă mult mai repede problemele pe care le au cu administrația publică locală.

„Obiectivul acestui proiect a fost crearea de instrumente publice adresate cetățenilor și firmelor, reducerea timpului pentru organizarea și gestionarea arhivei existentei la nivelul municipiului Slatina, dar și pregătirea personalului ca să poată utiliza aceste instrumente din cadrul proiectului. (…)    

Colegii de la Direcția Taxe și Impozite sunt bombardați în fiecare an de oameni care vin să-și plătească taxele și impozitele, taxa de salubritate și nu a fost tocmai ușor de folosit platforma ghișeul.ro, pentru că are mulți pași, coduri de verificare și așa mai departe. (…) Am vrut să venim în întâmpinarea nevoilor cetățenilor cu un instrument care să le permită să efectueze plata din mai multe medii, să poată intra de pe mobil, dacă nu vrea să stea la ghișeu, să poată utiliza aceste platforme. Am luat în calcul și partea de arhivă, ne-am gândit care ar putea fi modalitatea de a scurta timpul de răspuns la o solicitare a unui cetățean, că este vorba din documente din arhivă sau de informații din activitatea curentă. (…) Nu închidem ghișeele, ele vor rămâne deschise, anumite categorii vor continua să vină la ghișeu. Intenția noastră a fost să-i ajutăm pe cei care au cunoștințe, capacitatea de face acest lucru, să-și rezolve mult mai repede problemele cu primăria, decât să vină să piardă timp într-un hol de instituție”, a spus Cristiana Șerban.    

Poiectul eSlatina-proiect de simplificare a procedurilor și introducerea de instrumente electronice pentru cetățenii municipiului Slatina a fost derulat prin Fondul Social European, Programul Operațional Capacitate Administrativă 2014-2020, fiind accesat în decembrie 2018. Acesta a avut o valoare de aproape trei milioane de lei, 85 la sută din fonduri fiind de la UE, prin Fondul Social European, iar aproape 400.000 de lei fonduri de la Guvern.

Evenimentul în care a fost prezentată finalizarea proiectului a avut loc marți, 4 aprilie, la Hotel Ramada din Slatina, fiind prezenți și reprezentanți ai direcțiilor și compartimentelor din cadrul Primăriei Slatina.