Aproximativ 200 de oameni și-au anunțat prezența, pe 5 mai, în intervalul orar 11.00-15.00, în fața Prefecturii Olt, protestând la decizia autorităților de a închide Podul de peste Râul Olt, dintre Drăgășani (județul Vâlcea) și Poganu, comuna Verguleasa (județul Olt). Întreaga comunitate este afectată de închiderea acestui tronson pe care nici pietonii și nici mașinile nu mai pot circula din 21 martie, iar rutele ocolitoare aduc în plus zeci de kilometri.
Marcel Safta, organizatorul acțiunii de protest din 5 mai, a declarat că închiderea acestui pod afectează șase-șapte localități din zonă, iar oamenii sunt nevoiți să facă 100 de kilometri, dus-întors, pe rutele ocolitoare, pentru a merge la serviciu sau pentru a ajunge cu copiii la școală.
Safta spune că a cerut autorizarea mitingului de protest pentru 200 de oameni.
„Ne-au băgat două rute ocolitoare, una pe la Moșteni, pe baraj, și una pe la Drăgoești. Până la Moșteni avem 25 de km, iar până la Drăgășani 25 km, deci 50 de km, dus-întors, într-o zi, 100 de km. Avem cetățeni care lucrează la fabrică la Drăgășani, iau 2.000 de lei salariu, iar 1.500 de lei îi dau pe drum. Avem copii care merg la școală, mulți părinți nu mai pot să-i ducă la școală, pentru că nu au posibilitatea, nu mai vin salvări, nu mai vin pompieri, suntem izolați. Nu doar Verguleasa, sunt alte șase localități afectate, Cungrea, Vulturești, Dobroteasa, Leleasca, Sâmburești, Vitomirești. Au venit pe 21 martie, au închis podul și nu a mai dat nimeni pe aici, au zis că fac o expertiză, că l deschid în două săptămâni dacă podul este bun, dar nu au mai făcut nimic. Ne chinuim, podul nu are absolut nimic…Podul este făcut în 1901 de nemți, iar în 1964 românii au făcut alei pietonale, stânga-dreapta, s-au rupt acele alei, au avut niște contrafise pe sub ele pe care le-au furat în timp. Au închis podul din cauza acelor alei, dar podul nu are nimic, este mai bun decât cel de la Slatina. Marți, 2 mai, vom primi autorizația pentru protest. Eu cred că între 200-400 de oameni vom veni la Slatina. Solicitarea noastră a fost, inițial, pentru 200 de oameni”, a spus, pentru stirideolt.ro, Marcel Safta, care este și consilier local la Verguleasa.
Cum s-a închis podul care leagă județele Olt și Vâlcea
Într-o adresă din 21 martie, semnată de Adrian Motorga, șeful Secției Drumuri Naționale (SDN) Slatina, se arată că podul cu o lungime de 400 de metri nu mai este sigur pentru autovehicule și pietoni.
„Motivul închiderii circulației-podul de peste râul Olt nu prezintă siguranță pentru auto și pietoni”, se arată în adresă din 21 martie, semnată de inginerul Adrian Motorga, șeful Secției de Drumuri Naționale Slatina.
Autoritățile au anunțat următoarele rute ocolitoare:
-DN67B-DN64-DJ678C-DJ678-DN67B Drăgășani-Fișcălia-Buciumeni-Câmpu Mare.
Se mai poate folosi și următoarea rută pentru autovehicule cu masa totală maximă autorizată mai mică de 10 tone:
DN67 B-DN64-DJ546G-DJ546-DN67 B Drăgășani-Strejești-Moșteni-Poganu.
La începutul lunii martie, autoritățile au constatat că o parte a pasarelei pietonale a podului rutier de peste râul Olt, de la Poganu – Verguleasa, a început să se rupă, fiind atunci dispuse, în regim de urgență, primele măsuri, și anume interzicerea traficului pietonal pe întreaga lungime a podului, dar și a mașinilor cu o masă mai mare de 7,5 tone. Ulterior, pe 21 martie, podul de la Poganu a fost complet închis.